Tutaj powinien być opis

FUNDUSZE POZYSKANE PRZEZ ZESPÓŁ SZKOLNO - PRZEDSZKOLNY W MANIEWIE

ROZWIJAMY SIĘ DZIĘKI WSPARCIU FUNDUSZY POZYSKANYCH W MINIONYCH MIESIĄCACH!

Początek nowego semestru to dobry moment na podsumowanie pierwszego półrocza. Okres ten obfitował w wiele inicjatyw podejmowanych na rzecz społeczności szkolnej. Dzięki pracy zespołowej dyrekcji, nauczycieli oraz wsparciu uczniów i ich rodziców pozyskaliśmy fundusze, które przyczynią się do rozbudowy infrastruktury placówki, zwiększą jej potencjał technologiczny oraz wzbogacą proces dydaktyczny. „Aktywna Tablica”, „Poznaj Polskę”, „Laboratorium Przyszłości” – to tylko niektóre z programów pozwalających nam się rozwijać.

 

Sporym zastrzykiem finansowym była dotacja rządowa w wysokości 35 tysięcy zł. Gmina Oborniki przekazała 8750 zł wkładu własnego. Dzięki „Aktywnej tablicy” wyposażyliśmy gabinety pedagoga i logopedy w specjalistyczne oprogramowanie multimedialne oraz zakupiliśmy monitor, 5 laptopów i 2 tablety. Liczymy na to, że sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii pomogą nam wyjść naprzeciw zróżnicowanym potrzebom uczniów, którym nowe bodźce i ciekawe sposoby nauki pomogą pokonać trudności edukacyjne.

 

W pierwszych tygodniach września przygotowaliśmy również wniosek o dofinansowanie w ramach programu „Poznaj Polskę”. W listopadzie 2021 r., po pozytywnej weryfikacji dokonanej przez organ prowadzący szkołę, otrzymaliśmy dotację ministerialną w wysokości 15 tysięcy zł, dzięki której trzydziestu pięciu uczniów wzięło udział w wycieczce do Wrocławia. W bogatym programie zwiedzania znalazły się m.in. Hydropolis – interaktywne muzeum wody, Muzeum Pana Tadeusza, Panorama Racławicka oraz Centrum Historii Zajezdnia (Ośrodek Pamięci i Przyszłości). Wkład własny, który miał być pokryty z wpłat uczestników, sfinansowała Gmina Oborniki, przekazując na ten cel 3 750 zł.

    

7 grudnia Pani Dyrektor odebrała z rąk Wojewody Wielkopolskiego Michała Zielińskiego oraz Burmistrza Obornik Tomasza Szramy bon w wysokości 60 tysięcy zł, gwarantujący dofinansowanie z programu rządowego „Laboratorium Przyszłości”. Dzięki tym funduszom tuż przed przerwą świąteczną dokonaliśmy zakupu m.in. drukarki 3D z oprogramowaniem, mikrokontroler, aparatu fotograficznego, a także tła green screen, gimbal, oświetlenia do realizacji nagrań i trzech zestawów LEGO Edukacja Spike Prime z robotyki.

 

W ostatnich dniach 2021 roku zagajnik znajdujący się w sąsiedztwie placu zabaw i boiska szkolnego został ogrodzony z funduszu Sołectwa Maniewo. Dzięki wsparciu rady sołeckiej z sołtysem Krzysztofem Frąckowiakiem na czele zabezpieczyliśmy teren szkolny i przygotowaliśmy przestrzeń rekreacyjną. 6 tysięcy zł, które wydano na ten cel w minionym roku, to dopiero początek, bowiem w ramach funduszu sołeckiego na rok 2022 zaplanowano m.in. obsadzenie leśnego zakątka krzewami oraz zakup żagli przeciwsłonecznych i leżaków, dzięki którym wiosenne lekcje wychowawcze będą mogły odbywać się na świeżym powietrzu.

 

 Cała społeczność lokalna – uczniowie, ich rodziny, pracownicy szkoły oraz przyjaciele stanęli na wysokości zadania i zdali egzamin z odpowiedzialności obywatelskiej. To dzięki Waszemu wsparciu projekt „Bezpieczne boisko w Maniewie” znalazł się na trzecim miejscu w głosowaniu przeprowadzonym w ramach Budżetu Obywatelskiego Gminy Oborniki na rok 2022. 19 500 zł to kwota, dzięki której w nadchodzących miesiącach ogrodzone zostanie boisko szkolne.

 

„Program dla szkół” to unijny program polegający na dostarczaniu dzieciom owoców, warzyw oraz mleka i produktów mlecznych. To kontynuacja dotychczasowych programów stanowią jedno działanie. Program skierowany jest do uczniów klas I - V.

 

„Szkolny Klub Sportowy” - to ogólnopolski projekt Ministerstwa Sportu i Turystyki, do którego zakwalifikowała się nasza Szkoła. Uczestnikami programu są uczniowie klas V – VIII, którzy dwa razy w tygodniu biorą udział w 60-minutowych pozalekcyjnych zajęciach sportowych.


Bardzo dziękujemy wszystkich osobom, które nas wspierają i pomagają nam się rozwijać.

Pamiętajmy, że szkoła jest naszym wspólnym dobrem.

Dbajmy o nią, aby jak najlepiej służyła dzieciom i młodzieży.